2013-05-02
20:33:43

Torsdag
Veckorna går för snabbt!
 
En vecka sen min vurpa med Cykeln, cyklade med Efni och han blev rädd för något och jag låg på backen, jag klarade mig ok. Benet är blått och fint, men hellre det än likblekt :)
 
Idag kom jag till stallet vid halv nio, såg att Tess precis börjat med en häst så jag mockade en box under tiden och fyllde mat och vatten innan jag gjorde i ordning Aradis. Sen tog vi premiärturen ute och hon skötte sig galant! Tess var med på Imd men tror det hade gått lika bra om vi vart själva!
Roshildur fick gå i ridhuset, jag rider runt själv på henne i skritt, trav/tölt! Mycket svårare i höger så där jobbar vi lite volter och ledande tygeltag. Men hon är kanonduktig!
Glás var nästan tam idag, hon har varit jättespänd och framförallt från marken, och spänd för den som håller i linan. Hon har aldrig sagt eller reagerat på mig som är på ryggen. Men idag kunde vi trava, skritta, stanna och vända och den som höll i linan kunde bara stå där! Snart är vi nog också lösa, och då går det nog bättre :) Men hon är duktig och man märker direkt när hon slappnar av, hon blir en helt annan häst!
 
Jag har tre väldigt fina och duktiga tjejjor!
 
När dom var utsläppta så longerade jag Demba och red Ósk, båda var duktiga och skötte sig bra, jag gillar Ósk mer och mer för varje gång jag rider henne! Efter det gjorde jag klart stallet och fyllde vatten till alla och sen var det dags för lunch!
 
Efter lunch gjorde jag färdigt alla höpåsar, mockade i mitt stall, kollade stona och krattade och körde bort gammalt hö som samlat på sig under snön!
 
Sen va typ den dagen gjord, vi var klara med allt typ vid halv sex, sen skulle bara alla hästar in!
Jag tog in mina och sen fick jag åka hem, men det är alltid lika svårt, varje kväll att åka därifrån ;) Trivs himla bra med arbetsuppgifter och människor så man vill gärna stanna så länge som möjligt, och det är ett positivt betyg från mig!
 
Hem kom jag i alla fall till slut och just nu känner jag hur tunga ögonlocken är, det är jobbigt att va ute i sol och blåst ;) Men klockan är bara halv nio så det känns lite halvdumt att sova nu kanske, haha!
 
Ska ta med kameran någon dag och ta lite bilder så ni får se hur jag har det!
 
Hoppas ni har det bra, för som sagt, jag har det underbart!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: