2013-05-07
22:12:53

Tisdag
Blev så seen imorse, jösses, vet inte vad som hände med tiden, var ute i god tid men sen sket det sig. Haha aja, började iallafall med Aradis när jag kom fram, red i ridhuset först och sen red vi ut en sväng själva, hon är lika duktig som vanligt! Älskade lilla häst vad jag tycker om henne (ILLA, får inte bli kär i träningshästar :(().
Sen tog jag Roshildur, hon var också duktig, vi kunde följa fyrkantsspåret ordentligt idag ;) Sen skrittade vi från ridhuset och hem, duktig tjej! 
Efter dessa två hjälpte jag Tess, Kynnir skulle få betäcka första stoet för säsongen, jag höll i stoet, inte så jobbigt faktiskt, hehe. 
När dom var klara så tog vi Glás, hon var inte riktigt lika cool som hon vart men Tess ledde runt oss i ridhuset och jag styrde osv själv. Det är hon duktig på så vi kanske bara behöver bli lössläppta så blir det bra, haha vem vet ?
 
När mina tre var ute så red jag Tildra, ett stort brunskäcksto efter Jórik från Lönneberga, hon är till salu! Tildra skötte sig bra och hon är riktigt trevlig att rida när båda är uppvärmda ordentligt ;)
Fixade stallet och allt sånt i vanlig ordning innan lunch.
Efter lunch så matade jag stona som ska ha mat, gjorde alla höpåsar, tvättade Freyr, lagom läskigt tyckte han ;) sen fixade jag till mina hästar! 
När jag var klar med det så pkte jag hem, skulle nämnligen på clinic med Jens Fredricson och några ur stjärnornas hoppning i Globen! Sjukt roligt och Kelly var där också så det blev ju en hel del fnitter och skratt och våra internskämt ;) Haha!
 
Jens är lika inspirerande som vanligt och när han rider och berättar så känns allting så j'vla enkelt, men jag menar, hur svårt kan det vara, egentligen? 
Sen hade han clinic med "stjärnorna" bla Musse Hasselvall! Sjukt roligt med båda dom i samma ridhus. Duktiga var dom och inspirerad blir man!
 
Vi tänkte gå fram och be om autograf och bild men vi fnittra som två nykära tonårstjejer så nja, haha vi nöjde med oss att komma hyfsat nära för en bild på dom i alla fall!
 
Kelly och jag tog en dejt på pizzerian sen också, trevligt! Kändes dock inte som om vi han prata ikapp dessa tre veckor vi vart ifrån varandra ;)
 
Hoppas ni har haft en bra dag och kväll, för det har vi!
 
 
Min och Kellys stora idol (Jens i blått), fast bara i hemlighet ;)
Kommentar:
#1: Ylva

Jag förstår verkligen att Jens är er idol - mkt bra clinic hade han här på ön nyligen!

2013-05-07 @ 22:25:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: