2013-05-14
22:18:49

Tisdag!
Började dagen med Aradis, hon var mycket bättre än igår och polletten hade verkligen ramlat ner under natten :) Vi kunde rida skänkelvikningar, flytta undan på volt osv. Hon tog båda galopperna klockrent, travar flott och tölten är inte långt borta, hon tänker rätt hela tiden och idag kunde vi "skrölta" lite :) UNDERBARA häst! Så skönt att jag har henne. Nu när allt fungerar så bra så gäller det att hålla det där.. Hmm hon kanske ska få vila några dagar ;)
Roshildur....Var ok mot slutet. Idag testade vi ledarskapet.. Ganska mycket också, hehe, försökte smits ut genom grinden ca 700000 gånger. Men det är bara att sikta på en punkt dit man ska och sen vänta ut dom, och va vänlig men bestämd. Våld löser ingenting och gör saken oftast 100 gånger värre. Så jag bara fokuserade på punkten och ville ha fram henne med skänklar och röst, tillslut så :) Det höll sig till nästa gång vi kom dit, men tillslut insåg hon att det inte hjälpte så då traskade hon förbi utan problem! Det var inget bråk och inget tjafs och genom att bara vara tålmodig så fick jag en nöjd häst som ville vara till lags :) Sen skötte hon sig super! Hon är flott lilla hästen :)
Glás var också duktig, Natalie ledde runt oss med lååååång lina så vi red nästan helt själva idag :) Hon flyttar jättefint för skänklarna och är styrbar och vi kan reglera tempot i skritten :) Vi ska bygga upp en rundcorall som vi kan bli longerade i så vi får trava lite. Nu när nån longerar mig så kastar hon sig typ utåt och blir "jätterädd" för den som håller i linan så ja ;) Jag känner inte för att smaka på gruset igen, hehe! Glás fick iaf guldstjärnan idag!
 
Longerade Ósk en sväng och jag fick resultat efter ett tag, hon behöver "vila" mer i steget i traven, komma upp och få mer schwung och det fick vi efter ett tag, duktig liten häst!
Matade stona, 4 stycken som ska få extra mat i en hage med 11 hästar, kan bara en utmaning men kvinna som man är så rer man ut det också ;)
 
Efter lunchen så fixade jag stallet, fyllde vatten ute osv, såg att världens oväder var på G så jag plockade in mina unghästar, det vart inte så mycket oväder, bara lite regn... Sen kom mamma en stund, vi skulle byta bil igen, min har vart hos bildoktorn :) Vi fikade och pratade massor! När hon hade åkt så plockade jag in alla Tess hästar också, slapp hon göra det i regnet :)
 
Kikar på mellon nu, jag gillar ju Loreen, typ idolen, och hennes öppningsnummer var ju fantastiskt! Resten av bidragen är väldigt...varierande!
 
Imorgon är det på't igen så godnatt!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: