2013-05-15
22:31:54

Onsdag
Idag var det handhästning på schemat för mina unghästar, alltså jag rider på en äldre, stabil, trygg (typ Loke) häst och har unghästen brevid oss! Den här gången gick det mycket bättre än sist och alla 3 var väldigt duktiga på att följa och springa i det tempot jag ville! Duktiga pållar, idag får alla 3 en guldstjärna :)
 
Sen kom Sara och skodde så jag servade med lite hästar, fixade lite i stallet och sen longerade jag Vidja! Hon var duktig och har fattat grejen med longering nu :)
Fixade lite med vatten, matade stona och lite allmänt pyssel innan det var dax för lunch!
 
Efter lunchen så krattade jag och Natalie upp hö som låg runt alla hagarna, fixade klart i stallet, och sen badade jag Kynnir, (bara) två schampooneringar behövdes innan vattnet som rann av inte var brunt längre ;) Sen satte jag nya tofsar i manen så nu är han fit for fight för tävlingen i helgen :)
 
Badningen tog rätt lång tid, så när jag var klar där så fixade jag mitt stall och tog in mina hästar och sen var det dags att åka hem.. hehe, stannade kvar och va lite social med Natalie innan jag körde hem. Kom hem rätt sent och duschen fick bli min vän det första, nu ska jag sova och ladda för en ny dag imorgon :) Totte kommer och skor, det är väl det enda jag vet hitills vad som händer imorgon, haha! Den som lever får se vad dagen mer har att bjuda på :)
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: