2013-05-13
21:31:25

Kommer aldrig på bra rubriker..
Förra veckan flöt på bra, red fina hästar, kort dag på torsdagen och vi åkte och hämtade en häst i Nora. I fredags kom Jenny hit och vi hade lite mys!
Hade stallet i lördagsmorse och Glás fick bli lite jobbad med och hon skötte sig super!
 
Resten av helgen blev det siesta, behövs det också ibland!
 
Idag började jag som vanligt med mina unghästar. Aradis flyttar jag för skänkeln, längre och längre sträckor, tränade lite kort skritt och skrölt idag, jobbigt sa hon men var ganska duktig :) Vi kunde galoppera i paddocken också, woho! 
Roshildur skulle också flytta för skänklar, det var såååå jobbigt tydligen, men tillslut ramlade poletten ner och hon fixade det galant :) 
Glás fick nog dagens guldstjärna! Vi kan styra, stoppa och starta och flytta skänklar nu, fortfarande med liten livlina men ändå, den livlinan gör inte så mycket just nu så snart är vi tama nog att rida själv. Haha!
 
Longerade Katla, hon skötte sig bra, lite obalanserad och okoncentrerad i början men sen fick jag ett ok resultat och var nöjd för dagen! Släppte ut lite hästar i hagarna innan det var dags för lunch!
 
Efter lunch fick jag rida Òsk och ja jag erkänner, jag är lite kär i den hästen :) Hon kändes riktigt bra idag, härlig känsla!
Gjorde iordning mitt stall, fixade höpåsar, sopade och lite annat. 
Longerade Heidar som avslutning och han vart riktigt fin i slutet, rolig häst att jobba med och sån otrolig personlighet!
 
Mina pållar fick komma in när jag var färdigt med allt, kan ju inte riktigt slita mig från praktikplatsen så man försöker alltid hitta nån att prata med eller fixa något att göra så man kan vara kvar liiite längre!
Trivs nästan för bra hos Tess, kommer bli tufft när praktiken är slut :(
 
Aja får ta vara på tiden istället :D
 
Blev en kort sammanfattning och kanske lite rörigt men ni har lite att läsa ändå :)
 
Ha det bra!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: