2013-05-03
19:38:43

Fredag
Ska verkligen, verkligen försöka skriva så ofta jag orkar ;) Nu har ni fått tre dagar i rad och den är ju nästan rekord ;)
 
Idag va jag i stallet runt kvart över åtta/halv nio, Tess var iväg och sjöng på begravning och Natalie skulle komma senare så jag var helt själv till en början :P Började med stallet och fixade klart det, sen longerade jag Kynnir, Efni och Heidar.
Kynnir och Efni var det mest fokus på trav-galopp-trav och lååååång och låg. Båda pojkarna var super, duktiga skimmelprinsar :)
Heidar är bara att han ska få mer swhung, komma igång i ryggen och bli lägre i formen, det gick faktiskt bra och jag fick bra resultat.
Aradis fick bli nästa på tur, red i ridhuset och hon är bara så bra. Hon gör allt man ber henne om, idag sökte hon sig mot form i trav och jag var helt lyrisk! Bästa lilla hästen!
Roshildur fick också gå i ridhuset, hon var också jätteduktig, hon har så svårt i högervarv så där är det leda in på volt och böja, och få henne att bara böja den sidan, travade rätt mkt för framåtbjudningen och fettförbränningen ;) Ibland vill man för mkt men fick lixom hejda mig, var ju bara tredje gången jag red själv så tyckte hon skötte sig sjukt bra!
Glás...Började bra, hon var världens coolaste och verkade rätt nöjd med livet. Natalie höll bara i livlinan och jag styrde runt lite själv på volten. Sen en gång blev hon osäker, vände sig in mot Natalie, jag styrde ut och skrittade ut på volten igen, sen hände något, som varken jag eller N uppfattade, Hon bara kastar sig iväg, inte bockar eller något, kastar sig mot väggen, och jag bara shit jag släpper nu, så jag typ kastade mig av för att inte landa i väggen. Sen såg jag Glás försöka springa ifrån N men sen va det chill. Skulle sitta upp igen och då var hon hur cool som helst igen. Hon fick bara ett ryck, men nya tag nästa vecka. Vi skrittade runt lite och efter det så longerade jag henne några varv så hon fick chilla ner lite.. Hon är duktig ändå :)
 
När vi var klara med dom så hade Bästa Tess köpt lunch (TACK) så vi käkade lite.. Efter lunchen så matade vi stona, några som behöver lite extra kraft. Longerade en häst till, var mest fokus på fraaam, hon vill gärna stanna och snurra in sig ;) Men det gick bra, idag var hon tam!
 
Krattade lite gammalt hö och körde undan det och sen fixade jag åt mina hästar. Unghästar får stå ute i helgen, så de får vara lite vildhästar ;) Körde ner lite höpåsar och fyllde vatten etc till dom så dom klarar sig tills på söndag när jag är där igen.
 
Pussade på Sleipnir innan jag körde hem igen, tråkigt att åka hem, här finns lixom inget att göra ;)
Ligger i sängen nu och funderar på att ligga här resten av kvällen, imorgon blir det lite jobb på annat håll, nämligen på Gästis där jag bor, kanske borde duscha osv, där måste man vara lite mer fräsch känns det som ;) Skoj ska det bli i alla fall :D
 
Ha det bra, sov så gott!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: