2013-05-01
20:30:55

Förlåt!
Jag hade hoppats på att Kelly skulle skrivit lite men nähä ;)
 
Mina dagar är fullspäckade och långa men jag älskar det! Min praktikplats är fantastisk och jag skulle kunna vara där jämnt!
 
På morgonen åker jag från Kolbäck mellan halv åtta och tio i åtta, beror på när jag orkar kliva upp ;) När jag kommer till stallet så börjar jag med första unghästen och sen fortsätter jag med de andra efter det. När jag är klar med dom så hjälper jag Tess med diverse saker, kan vara att kolla stona, rida några hästar, mocka osv. Det blir mycket ridning och det gillas, får rida många olika hästar och alla är speciella på sitt sätt ;) Den som är roligast är en som heter Vidja, E: Spuni frá Midsitju, lite speciell men ganska söt och rar!
Sen brukar vi även göra så att vi börjar med varsin häst och sen byter vi.
Runt halv två-två äter vi lunch och sen fortsätter vi igen. Vi alla hjälps åt med mockningen allt eftersom och samma med vägning av höpåsar och vatten. Skönt att ha det så! Jag brukar försöka hinna mitt stall däremellan också, det är ju bara 4 boxar så det går fort!
 
Sen när man är klar med allt så är det intag och matning av hästar, det brukar vi också oftast hjälpas åt med!
 
Jag har det underbart bra och en praktikvärd som är fantastisk! På många ställen blir det att praktikanten ska fixa mockning och allt skitgöra men här hjälps alla åt och det tycker jag är bra.
 
Unghästarna går bra, det känns otroligt bra och alla sköter sig :)
 
Vet inte mer vad jag ska skriva, kommentera vad ni vill läsa om. Kelly har lovat att skriva en gång i veckan iaf, så vi får väl se..
 
Ha det gott, för det har jag!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: