2013-04-10
22:37:37

Sista veckan..
I måndags började vi dagen men klassråd och teori med Helene, vi gick mest igenom massor inför praktiken, nu närmar det sig och det känns rätt konstigt.. Men det kommer bli superskoj!
 
Efter lunch hade vi ridning, först gjorde vissa av oss om våran del i ridprovet som vi inte klarade. Jag hade lånat Baldur och Kelly hade lånat Putti och det gick ju med glans för nu är vi utbildade och examinerade B-instruktörer! Vi red senare på ovalen och vi i sista gruppen var 3 stycken, vi tränade bara lite allmänt på tölt, trav och galopp. Vi fick även rida lite på ovalbanan och träna lite olika övergångar osv. Vi fick testa olika tempon, överlag bara testa oss fram på ovalen för att se vad som passade hästarna mest!
 
Vi var klara rätt tidigt men vad gjorde det, vi skulle ut och äta med klassen på kvällen! Vi åt här på Kolbäcks Gästgiveri där jag och Em bor! Maten var fantastisk och vi hade så rolig. Mycket skratt och många roliga historier. Kvällen var trevlig och det blev rätt sent innan man låg i sängen, och jag hade ändå närmst hem ;)
 
I Tisdags red vi på ovalen igen för Helene, vi red 2 och 2 och fick rida lite program, det var riktigt roligt och vi fick bra tips på hur vi skulle rida! Sleipnir var lite på men han tyckte det var roligt. Han börjar bli mer och mer stabil i tölten nu och det är så skönt! Just nu är ridning väldigt roligt och ganska "enkelt"!
 
Efter lunch fick jag håret klippt av Sanne, klippte till luggen lite och klippte topparna, Tack Sanne!!
Jag och Kelly har stalltjänst så när vi hade plockat in hästarna började vi skura lite boxar för att frödriva tiden, men sista timmen fick tillbringas i Kellys soffa framför tvn. Efter kvällsfodringen åkte jag hem och sen vart det tv för hela slanten!
 
Idag, onsdag, så hade vi domarutbildning för Anne Fornstedt, vi skulle träna på att bedöma varandra, det var otroligt roligt och lärorikt och man kom in i ett gansa bra flyt!
Sleipnir och jag red först ett V5 program där vi lyckades få mellan 4,5-5 för tölt, lixom, vad hände där?! Sen 5 för trav, 7 för skritt, 5 för galopp! Jag är jättenöjd med honom, och då kändes han inte lika bra som vanligt idag! Söthäst!
I T8 var han trött men fick 4,5 i första varvet och 4 i andra varvet, och tänker man så, så är det ju en förbättring från vintermästerskapen ;) Inga superpoäng men med tanke på vart vi började i höstas och vart vi är nu så är det en otrolig skillnad!
 
På em hade vi lektion för Linda. Det vart en tävling som var kombinerad hoppning/dressyr! Jag och Sleipnir tog 3platsen! Vi hade lindat våra hästar, Sleipnir hade ena diagonalen rött och andra svart, plus att jag hade rött/svart schabrak så vi fick pluspoäng där ;) Haha skitrolig tävling och jag hade skrattkramp i magen och ont i kinderna efteråt.
 
Efter vi plockat in hästarna idag så städade vi torkrummet och mockade hela passbanan! Allt ska ju vara tipptopp när vi åker härifrån!
 
Imorgon är sista skoldagen och det känns riktigt sorgligt! Nu börjar man komma in i rutinerna och solen kommer fram och allt flyter på så bra. Praktiken ska dock bli väldigt rolig och jag ser fram emot att tillbringa 6 veckor hos Tess :)
Nu ska jag sova, ni får ha en så bra dag imorgon!
Sov så gott och ha det bra!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: