2013-04-17
22:41:14

Onsdag

Sov hos Tess inatt, skönt att inte behöva åka hem! Hade ju tänkt hyra en stuga i "närheten".. Bara för att jag inte skulle behöva åka fram och tillbaka så långt varje dag, samtidigt skulle jag ha kvar rummet i Kolbäck.. Åkte iaf dit igår, 3 mil sa min gps.. Ha eller hur. Det va nog närmre fem mil och det tog 45 minuter på pyttesmå vägar. Öh nej tack! Ringde ägarna och sa att det tyvärr inte skulle funka och han var så jävla sur. Tråkigt med den attityden, man blir ju inte mer lockad att komma dit.
Sen åkte jag till Götarsvik och sov!
Idag har det vart full fart på torpet! Började med alla mina unghästar och alla skötte sig super! Glás var mycket coolare idag och hon kunde skritta ordentligt i longeringen. Aradis är världens coolaste och henne satt jag upp på. Den andra musblacken (rosen) longerades bara och hon var också duktig. Otroligt lyhörda och lättlärda hästar!
Dagen flöt på vidare med stallarbete, ridning osv.
Nu på kvällen fick jag rida Tess fina skimmelprins Efni! Sjukt rolig häst och ett plus för han är skimmel ;)

Kvällsmaten är intagen och jag sover här inatt igen, imorgon matar jag hästarna på morgonen så snart dags att dejta kudden :)
Ha det bra, för det har jag!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: